malaysia tagged posts

Penang Hill, pemandangan tingkat tinggi

penanghill

I don’t see any better way to spend the last day of the year than being on top of a hill, highest point of the island, soaking the view. That’s why I am here. They call it Penang Hill or Bukit Bendera and it’s situated around 800 meters above sea level, just the way I like it.

Kalau boleh milih, gue nggak mau turun dari Penang Hill. Pemandangan dari atas sini sangat menghipnotis. Bisa diliatin berjam-jam dan nggak akan bosen. Penang ternyata bagus banget loh kalo diliat dari atas sini. Ada kota, ada laut, ada jembatan panjang, ada pepohonan dan awan biru. Cantik!

To get up here, I took ...

Read More

LIVE from Bukit Jalil Malaysia

bukitjalil

Just got back from my first time watching football match abroad! It’s the second match of Group B AFF Suzuki Cup 2012, Indonesia VS Singapore, and I secured my self a free ticket to watch it live in Bukit Jalil Stadium Malaysia. Awesome!

Baru aja balik nih dari nonton sepak bola Indonesia di luar negeri untuk pertama kalinya. Gue sengaja terbang ke Malaysia, untuk nonton pertandingan kedua dari Suzuki Cup 2012 Grup B, antara Indonesia VS Singapura, tepatnya di Stadion Bukit Jalil Malaysia.

I flew to Kuala Lumpur and took a taxi straight to Bukit Jalil area...

Read More

MUST TRY dessert in Jimmy’s Cafe – Langkawi

langkawi dessert

During my stay in Langkawi, I tried some of their culinary treats.

Selama di Langkawi, gue pasti menyempatkan diri untuk keliling cari kuliner yang enak. Ini udah kewajiban deh kayaknya tiap kali jalan-jalan.

On my way back from the Cable car, I stopped by at some random food kiosk to try their ‘Fruit Rojak’ (fruit slices with sweet spicy peanut and shrimp paste sauce). Quiet tasty, but I prefer Javanese or Ambonese Rujak. I tried their delicacy food, ‘Laksa’ (spicy noodle soup) sold in some food trucks near the airport. It was not bad, but definitely not my fave...

Read More

Payar Island, I snorkeled with Sharks!

payar

I save one day during my trip to Langkawi Malaysia to snorkel at Payar Island. Payar Island or Pulau Payar is Langkawi’s very own marine park. It is a very popular tourist destination and famous for its diving and snorkeling area. Pulau Payar is located some 1-hour away from ‘Kuah town’ (Langkawi’s main town) by boat.

Satu hari gue simpen di Langkawi khusus untuk dihabiskan main-main sama ikan di Pulau Payar. Pulau ini adalah taman laut yang dijaga banget kelestariannya sama Langkawi. Maklum, satu-satunya...

Read More

my Holiday in Langkawi Island

I was browsing for some possible holiday places near by and found this website that offered a complete holiday package (return tickets + hotel +taxes) for a very affordable price. So I took it! Bought a couple of what they offered. A month later on April 2012 we flew to Kuala Lumpur Malaysia and from KL we flew to this holiday place, Langkawi Island, Malaysia.

Buat yang lagi nyari liburan ke luar negeri dengan harga terjangkau bisa melirik pulau yang satu ini. Namanya Langkawi. Sebagai bagian teritorial Malaysia, sejujurnya Langkawi memang bukan ‘surga’ impian untuk para traveler. Sama se...

Read More